نقش تایپوگرافی در طراحی لوگو

۵۲۷ بازديد

در طراحی لوگو همه ی عناصر مهم هستند و زمانی که لوگوی یک برند در حال طراحی است، باید به تمامی عناصر و المان هایی که در طراحی به کار می رود، توجه ویژه کرد. تایپوگرافی قهرمان گمنام طراحی لوگو است. تایپوگرافی ها نقش مهمی در ایجاد شخصیت برای برند و متقابلا درک مصرف کننده ایفا می کنند. پس توجه به نکاتی که درباره تایپوگرافی و به کارگیری آن در طراحی لوگو باید بدانید از اهیت بالایی برخوردار است.

تعریف تایپوگرافی در طراحی های لوگو

تایپوگرافی هنر چینش حروف و کارکترها به شیوه ای جذاب و بصری در طراحی لوگو است. انتقال موثر هویت، پیام و ارزش های یک برند، بر عهده تایپوگرافی ها است. یک لوگو با طراحی خوب می تواند تاثیر ماندگاری در مصرف کنندگان ایجاد کند و به تمایز برند از رقبایش کمک زیادی کند. اکثر برند های بزرگ دنیا از لوگوی های تایپوگرافی برای نمایش هویت بصری خود بهر می برند و این نشان از تاثیر گذاری بالای لوگوی تایپوگرافی در سبک ها و مدل مختلف است.

تایپوگرافی یک عنصر ضروری در ساخت و طراحی لوگو است که با مصرف کنندگان ارتباط برقرار می کند و تاثیری ماندگار بر آن ها می گذارد. ناگفته نماند که تایپوگرافی صرفا زیبایی شناسی نیست؛ همان طور که لوگو صرفا یک طراحی هری به حساب نمی آید. روانشناسی فونت در طراحی لوگو به ما کمک می کند تا بفهمیم که چگونه انتخاب سبک های خاصی از تایپوگرافی، می تواند بر نحوه درک مردم از یک برند و پیام آن تاثیر گذار باشد. طراح حرفه ای لوگو باید بتواند پاسخ های احساسی که حروف مختلف در مخاطب بر می انگیزند را درک کند و از آن ها در جهت ساخت هویت بصری حرفه ای برای برند استفاده کند. تایپ و فونتی که برای طرحی لوگو اختصاصی و منصر به فرد برند خود استفاده می کنید باید با شخصیت برند و پیامی که قرار است به مخاطبان منتقل کند، هماهنگ باشد.

نکته دیگری که در طراحی لوگو تایپ باید به آن توجه داشته باشید، چه در جایگاه طراح لوگو و چه در جایگاه سفارش دهنده، نحوه پردازش و خوانایی تایپ نام برند توسط افراد است. خوانایی و درک مفاهیم از نماد های لوگو، در هر سبک و مدلی، یکی از عوامل مهم در طراحی لوگو است که مستقیما بر تجربه کاربر تاثیر می گذارد. اگر خواندن و رمزگشایی پیام های برند از یک لوگو سخت باشد، منجر به سردرگمی و ناامیدی در کاربران می شود و در نهایت به برداشت منفی از برند شما می شود. نتیجه این امر از دست دادن کاربران است. لوگوی خوانا و حرفه ای، نه تنها برای مخاطبان وسیع تری قابل دسترس و درک است، بلکه یک تجربه کاربری مثبت میان برند و مخاطبانش ایجاد می کند.

چرا تایپوگرافی در برند سازی اهمیت بالایی دارد؟

تایپوگرافی به شکل دهی هویت بصری و درک برند شما کمک می کند. انتخاب نوع فونت، سبک و اندازه و رنگ های آن، می تواند به تصویر برند شما در ذهن کاربران کمک کنند و احساسات خاصی را در ذهن آن ها برانگیزند. احساساتی که متفاوت است و می تواند شما و برندتان را برای کاربران تداعی کند. تایپوگرافی مناسب با شخصیت برند باعث ایجاد اعتماد در مخاطبان شما می شود و به برقراری ارتباط احساسی با مصرف کنندگان کمک می کند.

خوانایی مناسب در تایپوگرافی لوگوی شما، درک مطلب و درک شخصیت برند شما در نگاه اول را بهبود می بخشد. درست بودن برداشت اول از لوگو بسیار مهم است؛ لوگوی شما بایدبتواند در عرض 10 ثانیه شخصیت برند شما را به بیننده معرفی کند؛ با این دید به لوگو ها نگاه کنید!
منبع: مداد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.