وقتی به یک لوگو فکر می کنید چه چیزی به ذهنتان می آید؟

۵۲۲ بازديد

وقتی به یک لوگو فکر می کنید چه چیزی به ذهنتان می آید؟ لوگو یک عنصر گرافیکی است که از هنر طراح سرچشمه می گیرد یا علامت تجاری برای برندسازی؟

لوگو ترکیبی از هر دو مفهوم گفته شده است. طراح با ذوق هنری خود و ترکیب با آن هوشمندی، بهترین نماد و شناسنامه بصری را برای برند شما می سازد. از این اثر هنری می توانید در تمام بستر های تجارت خود استفاده کنید. لوگو باید بتواند به طور عمیقی در برند شما کاوش کند و نیاز های برند را درک کرده و ارتباط مورد نظر را با مشتری برقرار کند. اگر هدف از داستن یک لوگو برای برند خود را بدانید، در انتخاب سبک لوگوی مناسب خود، بسیار راحت تر عمل می کنید.

انواع مختلفی از لوگوها وجود دارد، اما تمامی آن ها را می توان در سه دسته اصلی تصویری، تایپوگرافی و ترکیبی تعریف کرد. سایر مدل ها، زیردسته ها و شاخه های از سبک های مختلف این دسته های اصلی هستند.

خلاقیت، جوهره اصلی در طراحی لوگو

لوگو شناسنامه بصری از فعالیت برند شماست و مانند یک شناسنامه اصیل، برای هر برند باید منحصر به فرد باشد. لذا دانش و مهارت های مورد نیاز، فقط بخشی از کار طراحی لوگو به حساب می آیند و بخش عظیمی از کار، بر دوش خلاقیت طراح است که بتواند لوگوی شما را منحصر به فرد و ایده آل به اتمام برساند.

یکی از اهداف و وظایف مهم لوگو، شناسایی هدف و پیام برند به مخاطبان آن است. مخاطب باید بتواند در عرض همان 10 ثانیه ای که لوگوی شما را در سایت، شبکه های اجتماعی یا بیلبوردها مشاهده می کند، بفهمد که هدف شما از فعالیت چیست و آشنایی نسبی درباره خدمات و محصولات شما به دست آورد.

در هنگام سفارش طراحی لوگو، و پس از دریافت فایل لوگوی خود، خودتان هم به این نکته دقت کنید و این سوال را از خود بپرسید که آیا لوگو می تواند پیام برند شما را به خوبی به مخاطبان منتقل کند؟

انواع سبک های طراحی لوگو

هر کدام از انواع لوگو که در بالا به آن اشاره کردیم، خود سبک های مختلفی را در بر می گیرند. مثلا در لوگو تایپ، طراحی لوگوی مونولوگ، شامل طراحی تایپوگرافی از حرف اول نام تجاری برند است؛ لوگوی فیس بوک با حرف F یکی از نمونه های لوگوتایپ است.

لذا یافتن نمادی که بتواند به صورت بصری نام برند یا داستان برند شما را به مخاطب نشان دهد، اهمیت دارد. در میان سبک هی مختلف لوگو، لوگوهای تصویری از پیچیدگی کمتری برای طراحی برخوردارند و راحت تر از سایر انواع لوگو، پیام و هدف برند را به سمع و نظر مخاطبان می رسانند.
منبع: ویرگول
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.